Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich. Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wizualizacja dźwięku

Wizualizacja dźwięku

W XIX wieku Jules Lissajous, francuski matematyk, stworzył przyrząd który zbudowany był z dwóch prostopadle zawieszonych kamertonów do których przymocowane były lustra. Kamertony wprowadzano w wibracje (o różnych wysokościach dźwięku, dzięki czemu tworzył się określony harmoniczny interwał). Strumienie światła odbitego od luster padały na ścianę tworząc krzywą nazwaną jego imieniem – krzywą Lissajous. Wzory tworzyły fantastyczne figury.

Wizualizacja-dźwięku-1

Odkrycie Lissajousa zainspirowało Manuela Donoso i Luisa Pereira którzy stworzyli Harmonic Series. Jest to  zbiór urządzeń mechanicznych, oprogramowania, rzeźby i grafiki, które odkrywają muzyczną harmonię. Duet zamiast kamertonów używał głośników, które analogicznie umieszczali prostopadle z dwoma lusterkami przy osi  X i Y. Laser został skierowany na pierwsze zwierciadło i odbity przez drugie, które wreszcie rzutowało obraz dźwięku na ścianę.

Wizualizacja dzwieku-2

Wizualizacja dźwięku-3

Figury powstałe przy tym eksperymencie przy użyciu drukarki 3D mogą przedstawiać prawdziwe namacalne rzeźby.

Wizualizacja dźwięku-4

Wizualizacja dźwięku-5

Artyści aktualnie są w trakcie budowania wersji internetowej, aby każdy mógł generować własne grafiki i rzeźby, które są wizualizacją jego głosu.

Wizualizacja dźwięku-6

Wizualizacja dźwięku-7

Wizualizacja dźwięku-8

Powrót na górę